Nowa aleja Niepodległości
W ramach przebudowy istniejąca wschodnia jezdnia zostanie przesunięta w kierunku torowiska. Kierowcy będą mieli do dyspozycji 3 pasy ruchu o szerokości 3 m. każdy. Na Bramie Portowej zlikwidowana zostanie wyspa kanalizująca na skręcie w prawo z ul. Wyszyńskiego w al. Niepodległości.
Przebudowane będą także chodniki. Piesi nadal będą mieli do dyspozycji ciągi o szerokości 6, 5 m. Nawierzchnia chodnika zostanie ujednolicona zarówno w al. Niepodległości, jak i wzdłuż ul. Wyszyńskiego do skrzyżowania z ul. Tkacką oraz na placu Żołnierza Polskiego do skrzyżowania z ul. Tkacką.
Wykonana zostanie także droga rowerowa o szerokości 2 m. od Bramy Portowej do placu Żołnierza Polskiego. Połączona zostanie z wykonanymi w ramach przebudowy skrzyżowania przejazdów przez torowisko. Dodatkowo zaprojektowana została droga rowerową po północnej stronie ul. Wyszyńskiego do skrzyżowania ul. Tkacką.
Od strony placu Żołnierza droga dla rowerów zostanie połączona z istniejącymi drogami rowerowymi.
Zmieniony zostanie sposób parkowania pojazdów samochodów. Nie będzie możliwości parkowania przy torowisku. Ok. 50 miejsc parkingowych do skośnego parkowania zostanie zlokalizowanych w zatoce postojowej o szerokości 5,1 m. w sąsiedztwie budynków. W rejonie przejścia dla pieszych na wysokości ul. Bogurodzicy wykonane zostaną miejsca postojowe dla motocykli oraz rowerów.
Tuż za zjazdem z Bramy Portowej wykonany zostanie przystanek autobusowy o długości 40 m. Będzie on wykorzystywany jako przystanek awaryjny.
Projekt przewiduje także zagospodarowanie zieleni. Posadzone zostaną 22 drzewa liściaste, blisko 500 krzewów, ok. 300 bylin oraz 17 200 krokusów.
Wykonawca będzie miał 3 miesiące na przebudowę wykonanie prac budowlanych. Rozpoczęcie prac uzależnione jest od zakończenia przebudowy węzła ciepłowniczego realizowanego na zlecenie Szczecińskiej Energetyki Cieplnej.